Profiel van Ivo Nijenhuis - WaarBenJij.nu Profiel van Ivo Nijenhuis - WaarBenJij.nu
Ivo

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen:

Door:

Blijf op de hoogte en volg Ivo

01 Januari 1970 | ,

Tags:

Verslag uit: ,

Hallo mensen!
Aangezien wij ook al weer een tijdje in het geweldige San Diego zijn en we jullie toch wel een teken van leven wilden geven leek het ons wel een leuk idee om dat via deze manier te doen, zodat jullie ook een beetje op de hoogte zijn van wat wij hier allemaal uitvoeren.

Nou, nu komt het, wij lopen stage bij VAVi, maar wat doet VAVi nou precies?
VAVi is een commercieel sportbedrijf die een aantal sport leagues (competities) aanbiedt, deze draaien ongeveer 8 weken. Om de acht weken is er dus weer een nieuwe League Welcome. VAVi biedt deze leagues voor verschillende sporten aan. Denk hierbij aan Basketball, Volleyball, Kickball, Soccer, Flagfootball, Softball, Beachvolleyball etc. Deze Leagues draaien ook op veel verschillende plaatsen in San Diego. Daarom zijn er elke week wel een aantal League Welcome’s. Hier moet je VAVi evenementen promoten, de teams registreren, T-shirts afgeven en de sponsoren aanprijzen.
Behalve Sport Leagues organiseert VAVi ook een aantal evenementen. Hierbij kan je denken aan het volgende:
• WIPEOUTrun: Een op Wipeout geinspireerde 5 km loop. Deze wordt niet alleen in San Diego gehouden maar in heel de VS en wordt ook in samenwerking met Wipeout georganiseerd.
• VAVi Day at Petco: Een feest rondom de eerste honkbal wedstrijd van de San Diego Padres. Dit omvat een pre-party, zitplaatsen in een speciaal VAVi sectie en een after-party.
• Spring Players Party: Een feest voor alle leden van VAVi. Dit is een bedankje voor het spelen bij VAVi.
• MudRun: Iets wat we in Nederland ook hebben. Een obstakel run door de modder.
• HeroesBrewFest: Een bierfeest met het thema superhero.
• En nog veel meer…

Vrijdag 6 maart, de dag! Om 11.00 Nederlandse tijd vertrokken we vanaf Schiphol om aan ons avontuur te beginnen. Als alles goed zou gaan zouden we rond 19:00 (de tijd in San Diego) aankomen, met tussendoor nog een tussenstop in Chicago. Gelukkig verliep alles goed en zijn we zonder problemen in San Diego aangekomen. Er reisde wel de hele tijd een vrouw met ons mee omdat ze de weg niet wist. Dat maakte ons niet zoveel uit alleen raakten we haar de hele tijd kwijt en werd ze op een gegeven moment irritant, maar verder is alles goed gegaan en hebben we nog lekker kunnen slapen in het vliegtuig.
Toen we vrijdagavond bij ons appartement aankwamen hebben we ons even kort voorgesteld aan onze kamergenoten en zijn we daarna meteen gaan slapen. In totaal zijn we meer dan 24 uur bezig geweest met de reis. Na flink uitgeslapen te hebben zijn we de volgende toch maar op pad gegaan en hebben we Pacific Beach (PB) - de prachtige buurt in San Diego waar we wonen - verkend. We hebben onder andere het strand, de supermarkt en het stagebedrijf bezocht.

In deze eerste stageweek hebben we de Intern Training doorlopen. Tijdens deze training leer je hoe je verschillende soorten belletjes moet doen naar leden (meteen in het Engels, dus dat was wel even spannend), hoe je moet werken met het computersysteem dat alle leden en leagues registreert en welke voorbereidingen je moet treffen voor een League Welcome. Het is wel grappig want niemand kan hier Gijs zijn naam uitspreken, dus die heet vanaf dag één al Goose.

Nadat we de in de eerste week een beetje gewend waren geraakt hebben we de week erop al wat meer dingen gedaan. Zo hebben we een fiets gekocht, gechillt aan het strand en downtown bezocht.
In week 1 hebben we overal naartoe gelopen. Dat begon al snel te vervelen. Aangezien de wandeling naar stage al 25 minuten duurt en die naar de supermarkt/strand ongeveer 30. Daarom hebben we deze week een fiets gekocht. Iets wat de meeste bewoners van PB ook hebben. Ze hebben hier geen fietsen zoals we die in Nederland hebben. In Nederland heb je een fiets die comfortabel rijdt, die praktisch is etc. Hier moet een fiets er cool uitzien, muziekboksjes hebben zodat je naar muziek kan luisteren en hoe hoger je stuur hoe toffer je bent.
Deze week hebben we ook voor het eerst op het strand gelegen. Het strand hier is geweldig en ziet er mooi uit, daarbij is de temperatuur ook super fijn. We willen immers geen blanke Nederlander meer zijn als we terug komen, maar toch wel een kleurtje krijgen.
Ook hebben we downtown bezocht, gewoon om te kijken wat daar allemaal te beleven is. Downtown is erg levendig en er is genoeg te doen, zo was er een muziekfestival, is er een haven waar je bijvoorbeeld zeehonden kan spotten en zijn er genoeg winkels, restaurants en bars die je kan bezoeken. Om de bars legaal binnen te komen moet je wel 21 zijn, dus dat is een beetje jammer 

Ook is VAVi op verschillende beurzen te vinden om zo het bedrijf te promoten en nieuwe klanten aan te trekken. Wij zijn hier ook mee naar toe geweest en hebben we veel met mensen gepraat en ook nog potentiële binnen gehaald en daarbij hebben mensen zich ingeschreven voor evenementen. Een nuttige dag dus!

Zoals eerder al genoemd organiseert VAVi een aantal evenementen. Om het honkbalseizoen goed in te luiden organiseert VAVi al een aantal jaar een feest. Tijdens de pre party hebben we gewerkt. Onze taak was niet de meest spannende, maar wel een belangrijke. We moesten de gasten verwelkomen en ze hun bandje en drank tickets geven. Daarna konden we naar de wedstrijd en waren we zo gelukkig om het enige punt van de wedstrijd te kunnen zien. De after party was erg leuk waarbij de drank rijkelijk vloeide. Ook al feesten ze hier anders dan in Nederland, dat kan ook komen omdat het plaatsvond in een bar en niet in een club. Alle uitgaansgelegenheden moeten hier ook om 02:00 dicht zijn. Dus je moet vroeg beginnen. Dit was ook pas ons eerste echte feestje hier aangezien je 21 moet zijn om ergens binnen te mogen. Ivo is stiekem naar binnen geglipt, iets wat hij nog wel vaker zal moeten gaan doen hier! Verder moet je het hier hebben van houseparty’s, of lekker thuis een biertje doen, wat ook prima is.

Een ander feest waarbij de drank ook rijkelijk vloeide was de Players Party. Hierbij moesten wij ook eerst werken, want het feest wordt immers georganiseerd door VAVi en als stagiair moet je VAVi natuurlijk wel op een professionele representeren. Hierbij was onze taak hetzelfde als tijdens de VAVi Day at Petco. Maar toen kwam het, aangezien Ivo nog steeds 20 is moest hij weer een manier vinden om naar binnen te komen, want ze zijn hier echt heel streng op het controleren van je i.d. (paspoort). Geen 21 of ouder betekent niet naar binnen in een bar of club. Gelukkig was er een andere deur waar geen security stond en zo kon Ivo toch naar binnen en een biertje drinken. Of meer.
Na dit feest zijn we nog naar een andere bar gegaan, wat ook supergezellig en leuk was. Ook hier is Ivo naar binnen gekomen.

Een ander populair evenement wat VAVi organiseert is een ‘brewfest’ waarbij het thema superhero is. Voor dit evenement moet er natuurlijk ook wat aan marketing gedaan worden en zo zijn wij met een groepje naar club Loma geweest, dit is bij een golfterrein, waar dit feest wordt georganiseerd. Iedereen moest verkleed als superhero, zo was Gijs als Google Translate Man en was Ivo als een soort schoonmaakster. Er vond een fotoshoot plaats waarbij iedereen gezellig bier aan het drinken was uit bepaalde glazen. Op deze glazen stond: ‘Heroes Brew Fest’ en het bier dat wij dronken zijn onder andere de sponsoren van het evenement. Het was een gezellige dag. Nadat de fotoshoot gedaan was zijn we weer terug gegaan naar stage, hebben we nog wat opdrachten afgemaakt onder het genot van pizza en zijn we daarna terug naar ons appartement gegaan en hebben we fijn gechillt bij het zwembad en de jacuzzi.

Natuurlijk zijn wij ook erg bezig met onze geweldige stage en gaan we hier professioneel mee om. Onze stagedag begint meestal om 10 uur, tot ongeveer 17/18 uur. De tijd vliegt alleen voorbij omdat het zo leuk is en omdat de mensen van het bedrijf super aardige, behulpzame, grappige en leuke mensen zijn. Ons appartement is op ongeveer een kwartiertje afstand fietsen van VAVi, dus dat is goed te doen. Tijdens deze tijden werken we vooral aan onze schoolopdrachten. Zo zijn we bezig met een risico analyse van een hardloopevenement en gaan we een nieuw evenement opzetten. Dit vraagt redelijk wat tijd en hier zijn we dan ook serieus mee bezig. Daarnaast doen we nog wat andere noodzakelijke opdrachten, zoals evaluaties opstellen wanneer een evenement of leagues is geweest, zodat we weten wat de klanten/deelnemers van dit evenement of league vonden. Waarneer de dag erop zit fietsen we langs de supermarkt om het eten van die dag te halen. Als we dan thuis zijn gaan we koken en eten. We proberen wel om zo gezond mogelijk te eten! ’s Avonds proberen we vaak naar de gym te gaan of om te gaan hardlopen.
Een stage dag kan ook om 16:30 beginnen. Dan moeten we naar een League Welcome. Dit duurt tot ongeveer 21:00 en is een leuke afleiding van het werk op het kantoor.

Verder genieten we optimaal van onze tijd hier, want die gaat veel en veel te snel voorbij. Het is hier ook zo super, dus het is vast een goed teken dat de tijd zo snel voorbij gaat, ook al is dat wel jammer. Enige minpuntje is dat er hier redelijk wat zwervers zijn en dat de verkeersregels hier heel anders zijn en dat daarbij de mensen totaal niet opletten. Zo zijn wij al bijna een paar keer aangereden. Zelf moeten we dus ook goed opletten, maar we leven nog dus dat scheelt weer.

Nou doei mensen. Bedankt voor het lezen!